EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.04.2011 18:14
- Bydliště: Brno
EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489
Zdravím,
omlouvám se za zakládání dalšího tématu ohledně EGR, ale mám celkem specifický problém:
Auto se mi začalo jednou za cca 50-100 ujetých km přepínat náhodně do nouzového režimu (kontrolka poruchy motoru, ztráta výkonu..). Pustil jsem diagnostiku a vyhodilo mi to chybu "P0489" - "Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit Low". Poslal jsem tedy fofíka na vyčištění EGRka. Vyčištění proběhlo OK, cca po týdnu je tu ale chyba znovu, opět nouzáky, opět stejný kód atd..Po dalším pátrání jsem zjistil, že tato chyba je sice chyba EGR, ale týká se spíš elektroniky ventilu. Moje otázka je: pokud nechám ventil zaslepit a provést úpravu řídící jednotky, pomůže mi to zbavit se tohoto problému? Začínám už být zoufalý, nový ventil s výměnou vyjde kolem 20k.. Mám Fofo 2 2005, motor 1.8 tdci - viz podpis.
Díky za každou radu a jestli to tu už někde je - omlouvám se.
omlouvám se za zakládání dalšího tématu ohledně EGR, ale mám celkem specifický problém:
Auto se mi začalo jednou za cca 50-100 ujetých km přepínat náhodně do nouzového režimu (kontrolka poruchy motoru, ztráta výkonu..). Pustil jsem diagnostiku a vyhodilo mi to chybu "P0489" - "Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit Low". Poslal jsem tedy fofíka na vyčištění EGRka. Vyčištění proběhlo OK, cca po týdnu je tu ale chyba znovu, opět nouzáky, opět stejný kód atd..Po dalším pátrání jsem zjistil, že tato chyba je sice chyba EGR, ale týká se spíš elektroniky ventilu. Moje otázka je: pokud nechám ventil zaslepit a provést úpravu řídící jednotky, pomůže mi to zbavit se tohoto problému? Začínám už být zoufalý, nový ventil s výměnou vyjde kolem 20k.. Mám Fofo 2 2005, motor 1.8 tdci - viz podpis.
Díky za každou radu a jestli to tu už někde je - omlouvám se.
Ford Focus mk2, 1.8tdci, 85kW, r.v. 2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 08.03.2014 20:11
- Bydliště: Třebíč
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
Jen zaslepení ti nepomůže, pokud máš chybu v elektrické části tak se musí softwarově vyřadit a následně zaslepit egr, pak by mělo být po problému...Jak si zjistil, že je to tím motorkem??
Focus CMAX 1,8TDCi 85kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.04.2011 18:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
No, nezjistil, ale tenhle kod pry znamena chyba elektroniky v EGR..
Odkaz: http://www.obd-codes.com/p0489
Takze pokud se ventil zaslepi a upravi ridici jednotka, pomuze to i kdyz je chyba v elektronice?
Odkaz: http://www.obd-codes.com/p0489
Takze pokud se ventil zaslepi a upravi ridici jednotka, pomuze to i kdyz je chyba v elektronice?
Ford Focus mk2, 1.8tdci, 85kW, r.v. 2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 08.03.2014 20:11
- Bydliště: Třebíč
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
Když si to necháš vyřadit v ŘJ tak už EGR nebude dotazován, takže všechny výpočty budou bez něj, aspoň si myslím, že by to takto mělo být...Kolik chtějí za úpravu sw ?? EGR mám taky zaslepen, ale bez úpravy sw
Focus CMAX 1,8TDCi 85kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.04.2011 18:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
No, nasel jsem servis kde se na to specializuji a chteji 3500 za fyzicke zaslepeni + upravu v ridici jednotce pokud je potreba. Asi do toho pujdu.
Ford Focus mk2, 1.8tdci, 85kW, r.v. 2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.06.2014 23:04
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
No měl jsem to zaslepené za hodku ,i s výrobou záslepky.Tak se mě zdá 3,5 t trochu moc,ale je pravda ,že některé motory vyžadují upravu softveru.
Já jsem nemusel nic upravovat,udajně se změní rychlost na váze vzduchu.
Já jsem nemusel nic upravovat,udajně se změní rychlost na váze vzduchu.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 08.03.2014 20:11
- Bydliště: Třebíč
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
3500kč
trošku drahá sranda, záslepku si vyrobíš sám a namontovaná je tak hned, pak samozřejmě váha vzduchu ukazuje o dost více, protože motor dýchá čerstvý vzduch a ne ten humáč přes EGR..ale pokud máš elektroniku v háji, tak jednodušší je ji sehnat (prodává se samotná) a vyrobit si záslepku, a vyjde tě to o dost levněji...ale pokud dejme tomu máš EGR seklej tak je možný, že ten krokovej motůrek ti to neutáhne a pak vyskočí chyba..pokud máš třeba diagnostiku, přes forscan jde vidět otevření a zavření EGR, jak na pc tak i na mobilu



Focus CMAX 1,8TDCi 85kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.04.2011 18:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
No tak jako tak potrebuji prehrat sw v ridici jednotce, takze to za tech 3500 stejne budu muset udelat,ptz to sam nezvladnu..Otazka je, jestli mi to pomuze a prestane hazet chybu pokud je chyba v elektronice, abych nedal 3,5k a nezjistil ze stejne musim jeste neco vymenit..
Ford Focus mk2, 1.8tdci, 85kW, r.v. 2005
- masterT
- Člen klubu
- Příspěvky: 394
- Registrován: 27.10.2009 12:33
- Bydliště: Severní Morava
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
Ahoj, taky mam chybu P0489 a auto mi nekdy jede dobre, nekdy netahne. Ale zadny nouzak ani nic jineho, proste vse je jak ma, ale netahne motor.
Chtel bych se zeptat - z predchozi diskuze chapu, ze by bylo dobre EGR zaslepit pripadne prehrat jednotku. Staci tedy jen zaslepit a nebo musim oboji? Taky tahle chyba asi znamena nefunkcni elektronika EGRu.. je to tak? Kdyby jo, je mozne vymenit jenom elektronickou cast jestlize jina chyba neni a predpoklada se, ze tedy mechanicka cat EGRu je v poradku?
Dekuji.
Chtel bych se zeptat - z predchozi diskuze chapu, ze by bylo dobre EGR zaslepit pripadne prehrat jednotku. Staci tedy jen zaslepit a nebo musim oboji? Taky tahle chyba asi znamena nefunkcni elektronika EGRu.. je to tak? Kdyby jo, je mozne vymenit jenom elektronickou cast jestlize jina chyba neni a predpoklada se, ze tedy mechanicka cat EGRu je v poradku?
Dekuji.
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Mění se to spíš celý. Neni lepší si nějaký sehnat z vrakace?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- masterT
- Člen klubu
- Příspěvky: 394
- Registrován: 27.10.2009 12:33
- Bydliště: Severní Morava
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci - P0489 - řešení
Takze kdybych ho sehnal cely z vrakace, jaky byl dalsi postup?
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28.06.2017 21:13
EGR Fofo2 1.8 tdci 2005
Zdravím,
nevíte prosím někdo, zda je normální, aby motorek EGRu začal cca. po 3 vteřinách zhasnutí motoru cvakat? Dělá to i po odšroubování motorku z těla EGRu.
Diagnostika piše chybu P0489. Samotný ventil jsem zkoušel, jde krásně lehce zavřít i otevřít. Předpokládám tedy že bude jen chyba v elektronice toho motorku?
Díky.
nevíte prosím někdo, zda je normální, aby motorek EGRu začal cca. po 3 vteřinách zhasnutí motoru cvakat? Dělá to i po odšroubování motorku z těla EGRu.
Diagnostika piše chybu P0489. Samotný ventil jsem zkoušel, jde krásně lehce zavřít i otevřít. Předpokládám tedy že bude jen chyba v elektronice toho motorku?
Díky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05.05.2014 13:39
Re: EGR Fofo2 1.8 tdci 2005
Předpokládám že tohle bude stejné jako u TDCi 1.6, po vypnutí klíčku to 10x do plna zavře a otevře egr ventil
Ford Focus II, 08/2007, 1.6 TDCi, 80 kW, DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů