
Není 100ps jako 100ps! Ovlivnuje to reakce na plyn, emise, kroutak, sw, materiály v motoru, motor podctvercovy ci dlouhozdvihovy - jak moc je tocivy či spodovy atd atd.
Iste, ale to je do znacnej miery vec prevodovky. Teoreticky by bolo mozne urbit prevodovku tak aby sa jazdilo na atmosfere okolo 6 tis otacok ako normal :;-). Nebolo by to asi dobre pre motor a ani spotreba by nebola optimalnastano. píše:Pokym sa atmosfera dostane k svojmu maximalnemu vykonu cez svoj "hluchy spodok otacok", turbo bude uz davno vytocene k maximalnemu vykonu. A ked sa na atmosfere preradi na vyssi kvalt, opat padnu otacky do sfery, kde taha slabsie. Kdezto turbo ma (vacsinou) plochejsiu krivku. Po preradeni ma opat dobry tah.
(pisem o 2 +- rovnakych motoroch. samozrejme sa najdu take, ktore su vselijako priskrtene, prip. maju netypicky priebeh, tam porovnanie platit nebude)
Presne tak. Maximalka je ale najmenej podstatny udaj, na ktory by som sa pozeral. Dolezitejsie su tie takzvane pruzne zrychlenia, z pohladu pohodlia (aj bezpecnosti), obzvlast pri predbiehani. Ze sa zvycajne neuvadzaju v reklamnych materialoch je vec ina.jarod72pm píše:....ale maximálka nebude tak rozdílná pro stejný výkon jen to bude jednomu déle trvat se na ni dostat.
dle chuti určitě ně, když se změní jedno, nutně se musí změnit druhé.TomFocus píše:Bavíme se stále o dvou různých motorech o stejným výkonu (kw) ne síle (Nm) ve stejným autě.
Projev výkonu. krouťák je síla (zrychlení) a výkon (ps) to je maximálka. Tyto veličiny jdou nastavit téměř dle ,,chuti,, a podle té chuti je jízdní projev. + samozřejmě zpřevodování! Proto není 100 jako 100.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host