Já taky nemluvim o ekorallye (zapomněl jsi na vypínání motoru

) ale o kompromisu rychlost - spotřeba.
Okresky klidnou jízdou běžně jezdim za 5,5, nejmíň za 5,0 (200 km tam a zpět, průmerná rychlost ca 75 kmh,přes vesnice 55, mimo kolem stovky). Na druhý straně je sportovní jízda, to si na okresce vezme klidně 12

A to jezdim bez plachtění = zakvaltováno i z kopce (Fíkus je na volnoběh divnej, hlavně když je zaplá klima) a to ještě mám volnoběh prakticky ideální stav... Plachtění je na spotřebu lepší resp. plachtit tam kde není třeba brzdit, jinak brzdit motorem (na neutrál nezavře vstřiky). Na spotřebu hodně pomůže před místem brždění pomalu zpomalovat, např. půl kilometru před křižovatkou 110, pomaloučku ubírat rychlost tak aby se 50m před křižovatkou jelo 80 kmh - např. do "lehce stoupající roviny" - při plachtění bys nedojel, při mírném zpomalování celou dobu okamžitá spotřeba 5,0, pokud jedeš 110 až před křižovatku tak si celou dobu bere okamžitou kolem 8 Opět s ohledem na okolní provoz ať zase nejedeš jak kloboučník

90% plynu rozjet na 110, spojka, plachtit na 70. - tohle v provozu moc nejde, by tě sežrali

Ale v podstatě takhle zrychluju, pak ale místo plachtění držim rychlost.
OT - pardon, klidně to tu promažte (kromě prvního kde řešim i olej)