FFIII 1.0 ecoboost 125k
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
S tim tachometrem je to jinak, pocitadlo pracuje s rychlosti podle OBD, ne s rychlosti, co ti posila na tachometr, viz odkaz, tady je to O/T;-)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 90&t=41241
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 90&t=41241
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- MIROMEN
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: HAVÍROV
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Kua jsem to tušil. Jinak tohle už jsem někde slyšel tak to musi byt pravda 

FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No já se celkem nestačím divit, jak jsou tady všichni z toho litru nadšení. Absolvoval jsem zkušební jízdu (Focus Kombi Trend 92kW), sám jezdím v Focusu II po fl 1,6 74kW a co se týká dynamiky, tak dost hrůza. On ten motor sám o sobě by možná i jel, kdyby to totálně nezabíjelo zpřevodování. Ale pokud člověk řadí tak, jak je zvyklý, např. při 80kmh jedu na pětku a po nějaké době potřebuji zrychlit, tak v případě této motorizace je to naprosto tristní. A to má tohle auto ještě šestku . . .
Další věcí, byť celkem pochopitelnou vzhledem k miniaturnímu objemu a poměrně slušnému maximálnímu výkonu, je turboefekt. Má pocit, že po sešlápnutí plynového pedálu se tak cca 1,5 vteřiny neděje nic. A nepadání otáček při rychlém řazení nahoru je taky kapitola sama pro sebe.
Pro mě osobně veliké zklamání . . .
Další věcí, byť celkem pochopitelnou vzhledem k miniaturnímu objemu a poměrně slušnému maximálnímu výkonu, je turboefekt. Má pocit, že po sešlápnutí plynového pedálu se tak cca 1,5 vteřiny neděje nic. A nepadání otáček při rychlém řazení nahoru je taky kapitola sama pro sebe.
Pro mě osobně veliké zklamání . . .
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
To cakanie po zosliapnuti plynu nie je iba turbodiera. Bohuzial sa to vyskytuje aj na atmosferickych motoroch s novymi Euro normami. Cim novsie Euro, tym horsie. A teda nielen na Fordoch. Mozno to nie je az take vyrazne, ale je to tam. Napriklad taka Toyota s 1.6 atmo bola hrozna. Mozno to uz v novych modeloch opravili. Ale cca pred 1-2 rokmi bolo previazanie plynoveho pedalu a motora otrasne.
Sprevodovanie je tiez problem novsich aut. Lebo spotreba....
Sprevodovanie je tiez problem novsich aut. Lebo spotreba....
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No já vím, že emise, spotřeba atd. A že všechny nové auta se zpřevodovávají do těžka. Ale u toho 1,0 EB je to extrémně špatné. Už jenom to, že 92kW se šestikvaltem má stejné!! zpřevodování jako 1,5 110kW. Jenomže jí v nejpoužívanějších otáčkách (1500 - 4000) schází 70Nm . . .
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Mne to ani nijak hrozny neprislo, akorat bylo potreba jinak radit a neloudat se s tim v uplne nizkejch otackach.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No, ja do 1.0 EB sel po dvou letech a 50tkm s 1.6 74 kW a vedome za lepsim... 1.6 nejede o moc hur, ale je to zpusobeny a zaroven zabity kratkym zprevodovanim - na mesto a okresky vyborna motorizace, na dalnici nepouzitelny, protoze ve 160ti toci 4800 rpm, rve to jako tur a zere jak protrzeny necky. Zkuste si s tim takhle prejet pul Evropy
A zpomalit na 130 taky nijak zvlast nepomuze - tohle byl primarni duvod, proc jsem dal FF2 pryc. S litrem jsem najel 60 k celkove mnohem vetsi spokojenosti, ackoliv casem mi taky prestala stacit.
Se zbytecne dlouhym zprevodovanim bych i souhlasil, ale co se dynamiky tyce, vidim to jinak: FF3 hodne zkresluje vnimani rychlosti, auto je vyrazne lip odhlucneny a podvozkem a rizenim min bezprostredni, takze pocitova dynamika se muze jevit mdlejsi, coz zminenej turboefekt jeste zhorsuje. Nicmene kdyz se podivas na mereni pruznyho zrychleni, tak zejmena silnejsi 92kW verze stary stokonovy 1.6ce s ujede: kdykoliv, kdekoliv
EDIT: Nicmene 100% souhlas s otravnym pomalym padanim otacek...



Se zbytecne dlouhym zprevodovanim bych i souhlasil, ale co se dynamiky tyce, vidim to jinak: FF3 hodne zkresluje vnimani rychlosti, auto je vyrazne lip odhlucneny a podvozkem a rizenim min bezprostredni, takze pocitova dynamika se muze jevit mdlejsi, coz zminenej turboefekt jeste zhorsuje. Nicmene kdyz se podivas na mereni pruznyho zrychleni, tak zejmena silnejsi 92kW verze stary stokonovy 1.6ce s ujede: kdykoliv, kdekoliv

EDIT: Nicmene 100% souhlas s otravnym pomalym padanim otacek...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 19.04.2015 10:08
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Vlatním Ford Focus1 1.6 74 KW, který má delší zpřevodování než Focus2.
Plánujeme koupit nový Focus3 po faceliftu. Měli jsme zkušební jízdu s 1.0 92 kw. V autě já, prodávající, manželka a dvě děti. Auto úplně skvěle odhlučněné, jak od motoru, tak od podvozku, podvozek skvělý, troufám si řict nejlepší v dané třídě, srovnáváno s kia ceed, hyundai i30 a nová Octavia(jel s vlečenou i víceprvkovou nápravou) a Octavia mi přišla nejhorší...škodovka šetří ze všech nejvíc
. Ale zpátky k motoru. Zátah z nízkých otáček je fakt supr a žádná atmosféra na to nemá a ten tah až k 5 tisícum je paradní, dál už jsem netočil :-)a nemyslím si že prodleva turba je tak hrozná, škodovka má mnohem větší prodlevu...a co se týče spotřeby, tak jsme zkoušeli klidnou jízdu a krásně do 5 litru a to ještě připomínám, že auto plně obsazený...jinak náš starý focus okolo 7 litrů...v lednu dojde k objednání kombi, 1.0 92 kw, šedá magnetic, výbava Titanium. Už se nemůžu dočkat... 
Plánujeme koupit nový Focus3 po faceliftu. Měli jsme zkušební jízdu s 1.0 92 kw. V autě já, prodávající, manželka a dvě děti. Auto úplně skvěle odhlučněné, jak od motoru, tak od podvozku, podvozek skvělý, troufám si řict nejlepší v dané třídě, srovnáváno s kia ceed, hyundai i30 a nová Octavia(jel s vlečenou i víceprvkovou nápravou) a Octavia mi přišla nejhorší...škodovka šetří ze všech nejvíc


Ford Kuga III, 1.5 EcoBoost 110 kW, ST-Line X, modrá Metallic (2020)
Ex: Ford Focus III, 1.0 EcoBoost 92 kW, Kombi, Titanium, šedá Magnetic (2016)
Ex: Ford Focus I, 1.6 74 kW, Kombi, Trend, stříbrná (2004)
Ex: Ford Focus III, 1.0 EcoBoost 92 kW, Kombi, Titanium, šedá Magnetic (2016)
Ex: Ford Focus I, 1.6 74 kW, Kombi, Trend, stříbrná (2004)
-
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 19.04.2015 10:08
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Tak včera objednáno...Ford Focus Kombi Titanium, 1.0 EcoBoost 92 kW, šedá magnetic. Už aby byl doma 

Ford Kuga III, 1.5 EcoBoost 110 kW, ST-Line X, modrá Metallic (2020)
Ex: Ford Focus III, 1.0 EcoBoost 92 kW, Kombi, Titanium, šedá Magnetic (2016)
Ex: Ford Focus I, 1.6 74 kW, Kombi, Trend, stříbrná (2004)
Ex: Ford Focus III, 1.0 EcoBoost 92 kW, Kombi, Titanium, šedá Magnetic (2016)
Ex: Ford Focus I, 1.6 74 kW, Kombi, Trend, stříbrná (2004)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Do 5krpm jede dobre, pak to turbo uz moc nestiha, nicmene stale celkem tahne az k omezovaci. Jen nema smysl ji tam tocit, lepsi preradit. Neni to sice tak znatelny jako napriklad u 1.4 TSI 110kW, ktera je nad 5 mrtva, ale i tak:)
Jinak k tomu srovnani, kombinace FF1 a 1.6 byla asi nejlepsi, FF2 byla tezka a dord to vyresil az stupidne kraktym zprevodovanim. Akcelerace slusna, ale na dalkovy cestovani nepouzitelny. U trivalce se mi libilo, ze umel jet na 6ku 160 kopec/nekopec a motor tocil lehce nad 3500rpm. Spotreba rozumna, v kabine ticho, kdyz bylo treba, rozjel se pres 200 (samozrejme ne do kopce:). 1.6ka umela jet podobne, ale za 12 litru a s poradne zesilenym radiem - a tech 200 zvladla jen z kopce:)
Nicmene na muj jizdni styl prestal trivalec nakonec stacit - obcas jezdim poradny dalky a nechtelo se mi ho zdimat na hranici moznosti - 125 koni na focuse staci, ale rozhodne to neni premotorovany: zejmena v kopcich jsem byl az moc zavislej na overboostu:) Chtel jsem ho nahradit modelem po fl s 1.5kou, ale nakonec zvitezilo mondeo - tech 160 koni mu prekvapive staci lip, nez jsem cekal:) Doufam, ze se naskytne moznost projet si mondeo s trivalcem, zajimalo by me, jak si povede - ma zkraceny prevody a lepsi aerodynamiku, ale ty kila navic se neschovaj
Jinak k tomu srovnani, kombinace FF1 a 1.6 byla asi nejlepsi, FF2 byla tezka a dord to vyresil az stupidne kraktym zprevodovanim. Akcelerace slusna, ale na dalkovy cestovani nepouzitelny. U trivalce se mi libilo, ze umel jet na 6ku 160 kopec/nekopec a motor tocil lehce nad 3500rpm. Spotreba rozumna, v kabine ticho, kdyz bylo treba, rozjel se pres 200 (samozrejme ne do kopce:). 1.6ka umela jet podobne, ale za 12 litru a s poradne zesilenym radiem - a tech 200 zvladla jen z kopce:)
Nicmene na muj jizdni styl prestal trivalec nakonec stacit - obcas jezdim poradny dalky a nechtelo se mi ho zdimat na hranici moznosti - 125 koni na focuse staci, ale rozhodne to neni premotorovany: zejmena v kopcich jsem byl az moc zavislej na overboostu:) Chtel jsem ho nahradit modelem po fl s 1.5kou, ale nakonec zvitezilo mondeo - tech 160 koni mu prekvapive staci lip, nez jsem cekal:) Doufam, ze se naskytne moznost projet si mondeo s trivalcem, zajimalo by me, jak si povede - ma zkraceny prevody a lepsi aerodynamiku, ale ty kila navic se neschovaj

Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
"125 koni na focuse staci, ale rozhodne to neni premotorovany: zejmena v kopcich jsem byl az moc zavislej na overboostu:)" - jenom podotknu, že overboost nám potichu zmizel. Věřím tomu, že s těmi 200Nm to ještě nemuselo být úplně špatné, ale teď . . . 

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Zeby kvoli emisiam? Alebo overboost dost pomahal 1.0 motoru a prilis vela ludom to stacilo. Takto niektorych donutili ku kupe vacsieho objemu za viac penazi.
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 08.06.2011 11:37
- Bydliště: Plzeň
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Muzes dat odkaz na nejaky zdroj? Vim, ze jej odebrali z 1.5EB, ale oni uz OB zrusili i 1.0 125k?BoBik_CZ píše:"125 koni na focuse staci, ale rozhodne to neni premotorovany: zejmena v kopcich jsem byl az moc zavislej na overboostu:)" - jenom podotknu, že overboost nám potichu zmizel. Věřím tomu, že s těmi 200Nm to ještě nemuselo být úplně špatné, ale teď . . .

Ford Focus II po FL, 1.8 TDCi 115k, r.v. 2009, puvodem frantik
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.08.2009 10:11
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Zdroj, kde by bylo přímo uvedeno, že byl overboost odebrán nemám. Ale stačí se podívat do katalogu, kde v tabulce technických údajů je uveden kroutící moment 170Nm. Nic víc. Přitom kdysi tam bylo 170Nm (200Nm overboost). A docela pochybuji, že kdyby tam overboost byl, že by to v technických údajích patřičně nezdůraznili.
Jaké jsou důvodu těžko říct, ale IMHO si myslím, že to bude kombinace měření emisí a obchodní politiky. U měření emisí je na pár okamžiků předepsáno zrychlování na plný plyn, overboost by se tedy aktivivoval a motůrek by papal více benzínu. Tohle možná bude primární důvod. A je to také způsob, jak část zákazníků přimět ke koupi většího a dražšího motoru.
Jaké jsou důvodu těžko říct, ale IMHO si myslím, že to bude kombinace měření emisí a obchodní politiky. U měření emisí je na pár okamžiků předepsáno zrychlování na plný plyn, overboost by se tedy aktivivoval a motůrek by papal více benzínu. Tohle možná bude primární důvod. A je to také způsob, jak část zákazníků přimět ke koupi většího a dražšího motoru.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
1.0 o overboost neprisla: duvod, proc ho neuvadej v katalogu u zadnyho motoru bych hledal spis v tom, aby zakaznici nerejpali do toho, proc u nekterejch motoru (1.5) vymizel. Staci zalistovat par stranek dozadu nekam do zacatku roku 2015, kde jsme tohle tema tady uz rozebirali...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host