1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Odpovědět
Uživatelský avatar
MIROMEN
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: HAVÍROV

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od MIROMEN » 26.10.2015 12:03

Po měsici přicpavani karbonem ? To asi ne , ale ono je uplně jedno jestli se jedna o turbomotor nebo obyčejnou atmosferu. Pokud se motor občas neprotahne tak jednoduše zlenivy a znat to pujde v obou připadech.
FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od enjoy » 26.10.2015 12:04

Byl bych úplně v klidu. Řídící jednotka se jen adaptovala na určitý obvyklý režim jízdy. A při zcela odlišném režimu jízdy se musí chvíli adaptovat. Tohle mi dělal už Escort z roku 98.
Moje stávající auto v popisu se chová úplně stejně.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od jarod72pm » 26.10.2015 12:08

Pokud má pocit přicpaného motoru ,ať si koupí jednou za rok čistič palivové soustavy a používá častěji aditivovaný benzín nebo aditiva.Myslím si že řídící jednotka upravit režim umí až po delší km nájezdu asi 200-300km (aspoň tak jsem to pocítil na dálnici Já),rychleji jedině reset PP...
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od C4R3W » 26.10.2015 12:24

Hm, tim si myslim, ze to nebude. Primovstrikovy motory se timhle vyznacujou vsechny, at uz atmosfery nebo preplnovany. Je to dany tim, ze u primyho vstriku casto dochazi vlivem vstriknuti smesi az tesne pred zazehem k tomu, ze se palivo nestihne vzdycky dokonale rozprasit a zustanou v nem kapicky - ty neshorej cely a tvorej saze. Ty se pres recirkulaci spalin vracej do sani a ulpivaj na ventilech. Pri jizde pod vyssi zatezi stoupne teplota, usady se rozpustej a stecou do valce, kde shorej. U vstriku neprimyho tohle nehrozi, protoze se saci ventily omejvaj neustale benzinem.

Problem je u vsech, nejvic na to trpi THP od Peugeotu a prvni generace TSI od VW. Adaptace rj se mi nezda, i po meste, jak se motor ohreje, jezdim velmi svizne - jen se nevyskytujou useky, kde motor dlouho jede pod vyssi zatezi.

Btw, mirnete se trochu ve vyrazivu, vykriku typu "pekna sracka" apod. do diskuze fakt nepatrej.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

INFIDEL
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 12.03.2015 21:41
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od INFIDEL » 26.10.2015 12:27

S tím karbonem bych si tak jistý nebyl po tak krátké době. Ale je super, když někdo napíše , že má pocit, že se auto zanáší karbonem a druhej na to hned reaguje že EB jsou sračky. To je fakt k smíchu :))))
Je : FF I 1,6 16V Ghia 5dv green
Je: FF III 1,5 EB Titanium kombi Lunar sky

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od C4R3W » 26.10.2015 12:29

MIROMEN píše:Maximalka se u tubomotoru ktere maji 6 rychlosti většinou dosahuji na 5 převodovy stupeň. Jinak mam zkušenost tu že na určitych mistech auto z neznamych duvodu neni schopno dosahnout maximalni rychlosti ať dělam co dělam. Na jinam useku problem nemam. Třeba ty videa co jsem tu daval jsou točene na useku kde jsem s žadnym autem nedosahl maximalky tak jako na jinych usecich. Těžko řict čim to je.
Jj, to je znama vec - aby pri rychlostech pres 200 km/h auto prepralo odpor vzduchu, musi bejt dostatecne blizko maximalnimu vykonu. Jenze ten je az v 6000rpm, coz na 6ku nehrozi ;-)

Ad objem motoru a vaha auta: rozhodujici je jen a pouze momentova krivka a na ni zavisejici vykon. Problem u mensich turbomotoru je hlavne v tom, ze maj neskutecne dlouhy prevody kvuli dosahovani virtualne skvely nizky spotreby (viz MIROMENuv komentar a moje odpoved:). Ani 3.0 V6 z MK3 nema imo tak dlouhy prevody jako 1.5 EB.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od C4R3W » 26.10.2015 12:30

INFIDEL píše:S tím karbonem bych si tak jistý nebyl po tak krátké době. Ale je super, když někdo napíše , že má pocit, že se auto zanáší karbonem a druhej na to hned reaguje že EB jsou sračky. To je fakt k smíchu :))))
Az mi ten clovek ukaze primovstrikovej motor s recirkulaci spalin, kterej se nezanasi, pak to uznam ;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od jarod72pm » 26.10.2015 12:31

Nebylo to myšleno vážne ,ale pouze na to co jsi napsals (na blbou myšlenku blbá reakce) , to co popisuješ je nesmysl jinak bych měl špinavé svíčky jako svině což podle fotek nemám , za druhé aditiva právě tohle řeší jestli nevíš jak fungují něco naštuduj . Ne vážně karbonem to nebude a ne nezasírájí se tak jak popisuješ během jednoho měsíce .Sám jezdím město každý den 2až5 km i několikrát za den a vážně tyto problémy nemám.(jedině baterku častěji dobíjím)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od C4R3W » 26.10.2015 12:37

Nj, jenze ty nemas primej vstrik, takze se te ten problem ani netyka ;-) Jak fungujou aditiva vim, ale zaroven vim i o problemech vsech modernich motoru, pretrasa se toho vsude hafo. Navic ja to nepocitil nikdy v jinym rezimu nez opravdu hodne rychla jizda po dalnici, coz se de facto rovna jen pri vyletu do Nemecka. Stejny u 1.0 - staci si precist poradny motoristickejch casopisu: protahovat motor, omezovat kratky trasy, aditivovany palivo. Rozebira se to snad pro vsechny agregaty, od letitejch GDI z produkce Mitsubishi, pres extremne nepovedny FSI od VW, az po moderni TSI/Ecoboost/THP/TCe a dalsi...

Btw: Proc se diskutuje o zavadeni casticovejch filtru pro benzinaky? Pze moderni motory produkujou diky primymu vstriku saze.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od stano. » 26.10.2015 17:59

C4R3W píše:Hm, tim si myslim, ze to nebude. Primovstrikovy motory se timhle vyznacujou vsechny, at uz atmosfery nebo preplnovany. Je to dany tim, ze u primyho vstriku casto dochazi vlivem vstriknuti smesi az tesne pred zazehem k tomu, ze se palivo nestihne vzdycky dokonale rozprasit a zustanou v nem kapicky - ty neshorej cely a tvorej saze. Ty se pres recirkulaci spalin vracej do sani a ulpivaj na ventilech. Pri jizde pod vyssi zatezi stoupne teplota, usady se rozpustej a stecou do valce, kde shorej. U vstriku neprimyho tohle nehrozi, protoze se saci ventily omejvaj neustale benzinem.
Teoria pekna. Ale aj na nepriamom vstreku vie byt na ventiloch poriadny nanos bordelu. Je fakt, ze priamovstreku standardne neomyva ventily.
Niektore priamovstreky s variabilnym casovanim to riesia tak, ze nastreknu cast paliva pocas sacej faze, potom ponechaju zaciatok kompresnej fazy sacie ventily otvorene a az potom ich zavru. Tym sa dostane benzin aj na ventily, kde nieco rozpusti. Pri najblizsom sacom cykle to scucne dnu.

Podobne zlenivenie je vidiet aj na otcovej atmosferickej 1.4 z 2002. Ziadne turbo, ziadny priamy vstrek. Ci je to adaptaciou RJ, alebo vyfukanim motora od bordelu, neviem povedat s istotou.

K tej maximalke: Na tych usekoch moze byt mierny sklon do kopca, asfalt s inou drsnostou (vacsi valivy odpor), pripadne slaby protivietor. Pri takej rychlosti ti maximalku ovplyvnia "drobnosti".

hav.mil
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26.06.2015 15:40

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od hav.mil » 28.10.2015 10:56

Zdravím.
S mechanizmem vzniku sazí kvůli špatnému ale ekologickému spálení souhlasím. Jestli se nepletu tak ecoboosty díky variabilním ventilům nepoužívají recirkulaci výfukových plynů klasicky egr ventilem ,ale nechávají část spalin ve válci a to by na zanesení sacích ventilů nemělo mít vliv.

david77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.06.2014 19:41

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od david77 » 01.11.2015 20:24

Zdravím všechny ... od dubna jsem majitelem nového fordu focus ecoboost 1.5 kombi. Po ujetí asi 9500 km jsem si všimnul, že hladina chladící kapaliny je asi jeden a půl centimetru pod spodní riskou. Nikde ani památky po tom, že by kapalina někde unikala. V servisu kapalinu dolily s tím, že mám sledovat její hladinu, při případném dalším uniku se to bude řešit. Máte někdo s novým vozem podobnou zkušenost?

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od C4R3W » 01.11.2015 23:16

Jo, nekdy se to u novyho auta stane - jestli tam muze bejt bublina, buh vi... Udelala mi to po 3tkm 1.6ka ve FF2, po doliti uz hladina nikdy neklesla (50tkm, nez jsem to prodal). Stejnej pribeh u 1.0, tam se mi po cca 50tkm ale jeste projevila vadna hadicka, dokonce na to byla svolavacka. Na 1.5ce mam 8tkm, semtam zkontroluju hladinu vsech kapalin a nic neuniklo.

Zatim bych nepanikaril a jen to hlidal;)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
a.modry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 21.02.2015 10:58
Bydliště: Plzeň

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od a.modry » 04.11.2015 07:56

Ahoj,

taky jsem dolival vodu na Ecoboost 1.6 (Mondeo) a nakonec z toho byla vadna vodni pumpa (najeto 52tis km)...netusim, jestli nekde neco teklo nebo ne, ale mohla se vyparovat vlivem spatne funkce pumpy? Vsimnul jsem si, ze voda v chladici vylozene bublala apod...po vymene pumpy/rozvodu vse ok.
2016 - Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 180ps white frozen
2012 - 2016 - Ford Mondeo 1.6 EcoBoost

Uživatelský avatar
Banny
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 510
Registrován: 04.11.2015 10:28

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Banny » 04.11.2015 12:17

Par stran dozadu ste si pisali ohladom akceleracie. Tak tu je jedno pekne video ohladom akceleracie z 0-210...sice je to AUTOMAT a kombi.

https://www.youtube.com/watch?v=lrcLD8tW8RY
Foucs MK3.5 Kombi 1.5 ECOBOOST - Limited X, r.v. 2015
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host