Ideální otáčky 1,6 benzín

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
spiff
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hradec Králové

Ideální otáčky 1,6 benzín

Příspěvek od spiff » 17.08.2007 13:00

Probíralo se to tu nezávisle v několika tématech, ale pokud bychom to shrnuli: jak volit otáčky u benzínové 1,6 pokud chceme dosáhnout nízké spotřeby a zároveň šetřili motor? Kde leží "zelené pásmo"? Mají nízké otáčky (pod 2000) vliv na životnost motoru? V manuálu k FOFO jsem se dočetl něco v tom smyslu, že otáčky by měly být co nejnižší...
Focus Combi 1,6, 74 kw

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 17.08.2007 13:05

Jezdím mezi 2000 až 3000 otáček. Pokud si to chci užívat tak víc. Pod 2000 se to motoru nelíbí a řekl bych, že mu to vyloženě škodí. 8)
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

georgic
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od georgic » 17.08.2007 13:16

Taky si myslím, že optimální otáčky jsou v pásmu mezi 2 - 3 tis.. Pokud chceš jezdit na spotřebu. Jinak 6-ti tisícům na dvojku se motor nijak nebrání! :lol: 8) .Občas to chce vypálit saze :D 8)

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 17.08.2007 13:26

záleží jaké optimální otáčky myslíš, na spotřebu je ideální se na 3/4 plynu postupně dostat na nejvyšší kvalt odpovídající požadované rychlosti a pak na něm setrvat, aniž bys musel dávat víc než těch 3/4 plynu (pokud ano, podřadit dolů)... čím vyšší otáčky, tím vyšší spotřeba... na běžnou jízdu po rovině stačí řadit na 3tis nahoru a 2tis dolu... pro max fun je dobré držet otáčky mezi max Nm a PS (nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru)
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 17.08.2007 13:39

StreetPro píše:...nevím jak vypadá průběh kroutícího momentu u tohohle motoru
144,4 Nm @ 3813 min-1
69,6 kW @ 5501 min-1

prubeh: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=424

udaje z mereni na jedne 1.6tce...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 17.08.2007 17:17

Taky už jsem jel na trojku 110 a vůbec mi nepřipadalo, že by to chtělo přeřadit. Motor si prostě liboval a já jsem ho poslechl. Vůbec se nevpouzel ani nenaříkal. Úplně v pohodě - na otáčkoměr jsem se ale fakt nedíval. Prostě jsem jel :lol: :lol:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 17.08.2007 17:38

chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

."
:wink:
z diskusie o Vpower racing

Wolf2

Příspěvek od Wolf2 » 17.08.2007 17:45

chmelko píše:
chmelko píše: čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

."
:wink:
z diskusie o Vpower racing
a co na to GPS ???? není 210km/h jako 210km/h :wink: mám pneu 205/50-R16 a tacho a GPS ukazuje skoro stejně cca +- 1km/h ,tak že ,bych moc nevěřil tachu pokud máš jiný rozměr pneu ,teda pokud ti tu rychlost neukazovala GPS :wink:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 17.08.2007 17:48

mám presne ten rozmer čo ty a uznavam, že to nemusela byt realna rýchlost, počitam, že som mohol ist okolo 200km, na navi som vtedy nemal šancu pozerat..sledoval som hlavne otáčky a tachometer..
pri normalnom benzine sa mi ale ručička nikdy neprehupla cez 200, u racing ano..

Wolf2

Příspěvek od Wolf2 » 17.08.2007 18:38

něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.08.2007 20:19

Wolf2 píše:něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.
Ten benzin poznala i moje stara S105.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 18.08.2007 00:12

pelen píše:
Wolf2 píše:něco na tom benzínu je ,když jsem tankoval 98 okt. do Fiesty tak to bylo dost cítit v tahu.
Ten benzin poznala i moje stara S105.
lítala nadzvukovou rychlostí v metrové výšce? :lol: :lol: :lol:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

couddy
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od couddy » 20.08.2007 12:53

hele k tem otackam to s vama souhlasim a jeste jsem vypozoroval, ze kdyz se jede dost dlouho na stejne "cifre" tak mu to je taky jedno konkretne driv se starym fofo jsem mel jakesi odhady a zkusenosti, ze kdyz jedu do 120, tak to nezere a u 130 uz to zralo nemluve 160 :)
Ted mi ten "novej" nijak zvlazt nepapal v rozdilu dlouho 120 nebo dlouho 140km v hod. Nevim, mozna subjektivni pocit. Rozhodne, ale pri "lehke noze" . Zatim jsem ho nikdy (ecce homo napr. ) nechtel trapit. :)
Couddy-Ford Focus kombi 1.6 16v 00/01 Ghia
Obrázek www.sherpaski.cz,www.skicamp.cz

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti