zdravím vás, motor a auto prošlo pro mne novou zatěžkávací zkouškou tak chci poreferovat.
Cesta do Itálie
--------------------------------
Celkem najeto -
1500 km
Spotřeba (PP) -
5l/100km
Obsazení -
3 osoby + pes, kufr a místo nad dvojsedákem vyplněné k prasknutí (věci na dovolenou a kempování ...)
Jízdní styl - baví mě jet na spotřebu ale do extrému jsem nešel, rychlost většinu cesty po dálnici kolem 120 km/h, 3000 otáček jsem snad ani nepřekročil. Rakouská dálnice na jih je z třetiny omezená na 100 km/h a pak byl hustý sobotní provoz takže by ani nemělo smysl vyšší tempo. 95% dálnice, polovina cesty zapnutá klimatizace.
Už mám s motorem něco najeto a očekával jsem, že se zadním nárazníkem u zemi si dynamika i spotřeba vezme svoji daň tak mě dost překvapilo, že úbytek výkonu a nárůst spotřeby se nekonal, pocitově bylo auto akorát houpavější (většinou roviny, možná v kopcích by to bylo naopak). Klobouk dávám hodně dolu před touto malorážkou, byla to pohodová jízda s dieslově směšnou spotřebou.
Co mě dostalo, když jsem při návratu v Mikulově nabral plnou tak dojezd ukázal 1045 km. Paky když jsem vyjel tak to šlo ještě nahoru na nějakých 1060 a až po dalších 80 km začal dojezd klesat!!!! Takže reálně to byl dojezd přes 1100 km na nádrž. Fakt dobré, jsem s motorem maximálně spokojený.
Zajímavé je, že loni jsem jel podobnou trasu ale s lehčím nákladem (jen kufry s oblečením) za 5,4l / 100 km. Že by vyšší hmotnost a tím setrvačnost pomáhala snížit spotřebu? Dost to bylo znát v táhlých klesáních, kdy se dala udržet stodvacítka na neutrál jenom gravitací po několik desítek km.
Náklad vypadal takto >>>
Dojezd v závěru >>>
