klimatizace a výkon(aneb jak vám to jede do kopce)

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 31.07.2007 22:28

Chmelko: 98 se u mě choval úplně stejně jako 95. Tankoval jsem u Slovnaftu. Vyzkoušej OMW :wink:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 31.07.2007 23:57

98 oktanovy jsem tankoval do S105, kdyz jsme jezdivali do Jugoslavie. Jezdilo to pak jako drak a bez zadne dalsi upravy predstihu. Po vyjeti nadrze do sucha, po prejezdu slovenskych hranic a natankovani mene oktanoveho naseho benzinu jsem prvni km mival problemy s predjizdenim. Pripadalo mi to, ze mam v nadrzi vodu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 01.08.2007 07:50

Jak to tak pozoruji, da se to zobecnit i tak, ze pri provozu s klimatizaci diesely nezvysuji citelne spotrebu a benzinaky spise ano?
Zduvodnuji si treba tak, ze diesely maji vyssi vykon pri nizkych otackach, tim i dostatecnou rezervu pro klimu. Takze se s klimou nemusi vice prislapovat plyn. Pri stejne rychlosti maji diesely jiste nizsi otacky.
Docela by mne zajimalo, jak klima bere vykon v zavislosti na otackach. Logicky se tam budou s otackami zvysovat ztraty, ale neumim odhadnout miru. To by mohli vedet odbornici na autoklimatizaci.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 17.08.2007 10:03

chmelko píše:proti tomu efektu aspon u mna pomaha V-power...
mě proti tomu výrazně pomáhá 210kW :-) no a u Fíka je to docela trága, na druhou stranu bych vám ne/přál zažít předjíždění do kopce v Řecku v Toyotě Aigo (litr, 3válec) ve 4 lidech, +40 ve stínu a 14% stoupání... vypnout klima, meziplyn, za jedna a ten nákladák jsem DAL :-) tam bylo poznat sepnutí kompresoru klimatizace i při jízdě po rovince :-)))
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Johnyy » 17.08.2007 10:09

klima u dieselu není tak cítit díky velkému točivému momentu, motor bude podle mě zatěžovat stejně, jen u benzínu bude pokles výkonu mnohem znatelnější a pro jízdu bude potřeba na to víc šlapat takže s tím poroste spotřeba..aspoň tak si to vysvětluju já :lol:
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 17.08.2007 10:25

jo, mám to vyzkoušené, se zapnutou klimou mám kolem o,5 l vyšší spotřebu benzínu - bez 6,8, s klimou 7,3 :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Fredie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brezová, Slovensko

Příspěvek od Fredie » 19.08.2007 19:03

No moja skúsenosť je taká, že klíma mi znižuje výkon, síce nie úplne citeľne, ale poznať to je... ale nie je jedno, kde tankujem, nie som nejako spokojný s našou naftou, ani s českou... známy jazdí do zahraničia, a občas mi niečo ušetrí, je to rozdiel, auto ťahá úplne inka... neviem, možno je to väčším obsahom síry v západnej nafte, u nás je to samé aditívum.. :?
FF, 1.8 TDCi, 74 kW, r.v. 9/2004, hatchback, šedá metalíza

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host