má felicie dosloužila a po dlouhém váhání jsem se na 85% rozhodl pro koupi FoFo combi s motorem 1.6 TDCi 80kw.
V bazarech to je víceméně stejné:
R. v. 2008-2009
Najeto 120 000 - 150 000
Cena 120 - 150 000
Ale protože to je z Felicie docela velký skok tak mám docela dost dotazů. V autech se vyznám, ale nafťáka nemáme ani jednoho v rodině.
1. Je něco na co si mám vyloženě dát bacha? Tak jako u felicii se dívalo na různé místa zda rezne nebo ne. Tak jestli i FoFo combi je něco takového. Nemyslím rez, ale třeba nějaká netěsnost atd.
2. Podvozek - asi jako u ostatních aut ne? Přejet přes pár děr a poslouchat. Ale je něco na co se mám zaměřit pohledem na zvedáku?
3. Turbo - Dá se nějak jednodušše zjistit jestli třeba nežere olej? Případně něco jiného při koupi zkontrolovat? Po koupi bych chtěl určitě udělat nějakou prevenci u turba. Je i u tohohle motoru nějaké sítko na nečistoty? Nebo to je jen u 66kw? Ještě jsem slyšel, že prý je dobré sundat vanu a vyčistit olejové kanálky. Je to dobrý nápad? Nebo to nemá cenu?
4. Dvojhmota - určitě chci poslechnout rozdíl se sešlápnutou a nesešlápnutou spojkou...je ještě něco jak poznat načatou dvojhmotu? Nějaké škubání za jízdy?
5. DPF - dočetl jsem se, že u nádrže je nějaká nádobka na aditivum. Lze ji nějak zkontrolovat bez rozebírání? Určitě by bylo se fajn podívat jestli tam nějaké vůbec je. A jak často se doplňuje. Dá se DPF nějak demontovat a vyčistit? Viděl jsem to u 2.0 motoru.
6. Při kolika km se mění rozvody? Z toho mám docela strach. Chci auto určitě z česka se servisní knížkou, ale ani tomu se nedá věřit...
7. Je už jen taková hloupost. Dá se napojit ford přes VAG? Nebo přesněji. Potřebuji na něj VAG nebo OBD kabel? A taky dají se nastavovat nějaké věci jako je to u VW group v jednotce komfortu? Takové to, že při podržení klíčku v létě se stáhnou okýnka, nebo že se okýnka při zamčení dovřou atd. ?
Omlouvám se za tolik dotazů. Ale vím, že mě to auto po koupi bude něco stát, ale chci to co nejvíce omezit



