Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Dingo-zetec se » 08.02.2015 23:02

mozete tam liat 5w40 neviem akeho vyrobcu je to stale to iste :? motor pojde stale rovnako moja skusenost obvzlast nie dobre v zime,samozrejme motor bude stale dobre mazat.5w30 A1 je preto lahkobezny lebo to na tom motore je aj citit, pokial motor nema velke ubytky oleja tak lejte A1,alebo ked pouzivate ineho vyrobcu tak sa drzte uz len tej specifikacie. Skakanie v roznych znackach a vlasnostiach nevedie uz k nicomu dobre poznam to a motor uz je tam :palec_dolu:
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od fordkuga » 08.02.2015 23:40

FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Johny181 » 09.02.2015 15:12

"fordkuga"
A jako co :D
jarod72pm píše:Tak jsem tam měl podle štítku nijak specifikovaný Mobil 5W-40 ,motor v léte ještě OK přes zimu se mi zdá hůř startuje a je takový líný na rozjezd až se pořádně zahřeje pak jede ale celkově nic moc
No tak hlavně v zimě než se pořádně ohřeje bys tomu vůbec neměl dávat.Nechat motor zahřát klidnou jízdou, ideální otáčky 2-2,5tis ot/min (žádný volnoběh!!! tak 10 max 15sec. a můžu jet)Třeba olej se údajně ohřeje na provozní teplotu až za nějaký 20 a víc km!!!Do té doby bych nešlapal autu nějak razantně za krk.No a když to máte do práce jako já 12km, tak to v zimě za celou cestu nevytočím málokdy nad 3tis.A to už musím mít nějakej ten kilometr ujetej.Spíš se to snažím držet do těch 3tis.ot./min tak se dá v klidu jezdit.A ty jsi porovnával takové zimní starty a rozjezdy s olejem 5W40 A3/B3 a 5W30 A5/B5(A1/B1)?Já ano a rozdíl v tom vůbec nevidím.A ani se není čemu divit když ty oleje mají stejné zimní číslo 5W.Rozdíl v těchto olejích by měl nastat až právě při zahřátí na provozní teplotu.To je to druhé číslo v tomto případě 30 nebo 40.Pak ještě oleje s označením A5/B5(A1/B1) neboli lehkoběžné oleje mají sníženou HTHS viskozitu oproti olejům A3/B3,B4.Tato viskozita se měří při 150°C a velkém smykovém spádu.Samozřejmě že to snižuje spotřebu a emise(což byl hlavní důvod proč Ford začal tyto oleje používat a doporučovat), ale za jakou cenu??? V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány.
Dingo-zetec se píše:mozete tam liat 5w40 neviem akeho vyrobcu je to stale to iste :? motor pojde stale rovnako moja skusenost obvzlast nie dobre v zime,samozrejme motor bude stale dobre mazat.5w30 A1 je preto lahkobezny lebo to na tom motore je aj citit, pokial motor nema velke ubytky oleja tak lejte A1,alebo ked pouzivate ineho vyrobcu tak sa drzte uz len tej specifikacie. Skakanie v roznych znackach a vlasnostiach nevedie uz k nicomu dobre poznam to a motor uz je tam :palec_dolu:
Teda jako říct, že každý výrobce dělá stejný olej je trochu nadsázka.Jinak víše sem napsal co to znamená lehkoběžný olej :arrow: snížená HTHS viskozita.Takže pokud to na motoru bude cítit tak určitě né za studena(při použití oleje se stejným zimním číslem tady 5W).Ale musím souhlasit že pokud vám auto takovej olej nějak významě nežere tak u něho klidně zůstaňte..Jen si dejte pozor aby se vám olej nedoplňoval palivem a vy jste si nemyslely, jak úžasnej motor máte že si nevezme ani kapku :DJá sem přecházel na A3/B3 a 5W40 kvůli tomu že mi to žralo nejvíc když sem jezdil dlouhý trasy.Ovšem nutno přihlédnout k tomu, že olej 5W30 degraduje pomaleji než 5W40.(déle si drží své viskozitní vlastnosti při provozní teplotě s ohledem na počet ujetých km.Obecně platí že čím větší rozsah mezi zimním a letním číslem oleje (tzv. viskozitní index) tím rychleji degraduje.Výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. A pak takovej olej 5W40 může mít po názejdu 10tis km. při provozní teplotě stejnou či dokonce nižší viskozitu než 5W30 :D Takže takový olej by měl mít pak logicky kratší interval výměny.Taky existují oleje 5W30 které splňují specifikaci A3/B3 :) .A závěrem bych si dovolil citovat tuto větu ze stránky oleje.cz:
"Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje."
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Dingo-zetec se » 09.02.2015 22:46

Asi tak nejako :palec_nahoru:
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od fordavid » 09.02.2015 23:05

Proč v zimě po startu žádný volnoběh?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Zizass » 09.02.2015 23:25

Taky jsm o tom četl,že moderní motory nemají rády delší volnoběh při zimním startu a mají se zahřívat klidnou jízdou.V praxi ovšem ,než se rozmrazí čelní okno + než oškrábu boční okna ,tak to netrvá 15 sec,ale i 2-3 min než vyjíždím. :wink:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od fordavid » 10.02.2015 06:40

Aha, to jsem nevedel.. S tema oknama souhlasim, vzdy zapnu vyhrivani, pripadne skrabu (vypnu svetla) a jedu po delsi dobe.. Vetsinou uz je i motor ohratej na provozni teplotu.. A pak stejne jedu chvili setrne..

A i kdyz okno zamrzly neni, tak nastartuju a chvili to necham a taky si hraju s plynem.. Takze to delat nemam?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Mr.Zdenda » 10.02.2015 08:39

Za pár minut u baráku se ti to nemůže ohřát na provozní teplotu, kor v zimě. Problém je ten, že samozřejmě studený starty namáhají motor z hlediska vyššího tření, než se tam ten olej všude dostane tak to je těch prvních pár sekund. Doporučuje se nastartovat a ject, tedy, oškrábat, pak sednu nastartuju a jedu, za jízdy se ti to zahřeje rychleji neboť je motor i více zatížen. A žádnýmu motoru bys neměl šlapat na krk když je studenej, tam jde zase o teplotní roztažnosti.
A hrát si s plynem? To se praktikovalo možná tak u š120 ale z úplně jinýho důvodu, a to z toho, aby ti to nechcíplo :lol:

U motorky to máš to samé, sice po nastartování mi studenej motor na sytič točí třeba 3tisíce, ale to je pro motor, kterej běžně točí přes 10tis rpm jak prd..
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od fordavid » 10.02.2015 09:01

Fakt, za par minut je rafika teploty nahore nebo kdyz rovnou jedu tak na prvni krizovatce.. Cca 1 km? Mam benzin
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Zizass » 10.02.2015 09:20

Sice to nepatří do téma oleje ,tak poslední poznámka k tomuto...
Rafička teploty je sice nahoře ,ale to neznačí ,že je motor zahřátý na provozní teplotu.Ono taky záleží na softwaru budíků ,teď tam mám tu novější verzi ,která ukazuje uplně jiné hodnoty,rafička se v zimě při např.-5C dostane po cestě do práce ( 10km)sotva nahoru.V létě je motor zahřátý dříve a taky to vše přesněji ukazuje.
Jinak oškrábat ,nasednout a jet v některé dny prostě nejde,i s výhřevem skla to nějakou minutku trvá než mohu vyrazit.Dříve jsem měl FoFo bez vyhř,skla a to jsem musel i několikrát zastvit a čistit sklo,než jsem bezpečně viděl na cestu.
Jinak co se týká oleje ,tak zatím leju 5w30 ale nebráním se v budoucnu přesedlat na 5w40. :wink:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vitr73 » 10.02.2015 09:44

..vy davate za vinu nekdo horsi start motoru za studena v zime oleji (jinemu nez 5w40?) ....joo...jestli tam nekdo naleje m6a od Paramo...tak verim ze pri -10 uz to starter neotoci...ale jinak? ..lidi..rozum... :bebng:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Zizass » 10.02.2015 09:57

M6A od Parama je vhodný i na řetěz do motorovky... :)
Já zase nevidím důvod lejt do auta 10w40 ,když auto nebere olej a motor je na to stavěný. :bebng:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 10.02.2015 11:06

Jen chci připimenout, že i před 20 roky byly motory o oběmech 1,5 - 3 L a lil se do nich olej 10W40 nebo i 15W40. Mrzlo , že jezevčík se lámal v zatáčce a motory nejenom že v takových mrazech naskočily, jezdily, a mazaly, a hlavně jen s pravidelným seštelováním ventilů udělaly 400 tis. km jako prd........Když to přeženu a přirovnám k pneuservisu, na vše jsou specialisté, specialista na ventilek, specialista na závaží, specialista na ráfek, specialista na pneumatiky, a specialista - manažér na zorganizování aby přezutí gumy proběhlo nejrychleji a nejefektivněji pro nejvyšší cenu servisu.
A tak mohu pokračovat i olejích , specialista na vrty, specialista na těžbu, specialista na základový olej, specialista na aditiva.............a přitom stále jde o to, v zimě řidší a v létě hustší olej.
V poslední době se dávají přísady pro lehkoběžnost i do olejů A3/B3, - 5W30, 5W40, 10W40........tím pádem i tyto oleje nejsou již oprostěni o jejich nežravost motorem.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13550
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od stano. » 10.02.2015 11:39

Si pozri vymenny interval pred tymi x rokmi. A pozri si vykon toho 1,5 l motora. Potom to porovnaj s dnesnymi.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 10.02.2015 12:07

A co jako mám porovnat, že dřív byla výměna po menší porci km , OK, nyní po větší, ale 3 L oleje doleje do výměny , tak že šul nul. Že dnešní 1,5L má výkon tehdejšího 2,0L , zadarmo ho nemá, co si 2,0L atmosféra natáhla, nynÍ to palivo do menšího prostoru narve turbo, zadarmo ani kuře nehrabe. Když porovnam 1,5L atmosféru nyní a dříve, vůbec nic se nezměnilo . Základ motoru je stejný, motor není pro emise utahnutý jako dříve, jinak to tehdy nešlo, nyní je výkonově puštěn z uzdy, řízen elektronikou, ale stejně sráží jeho výkon navěšané ekokurvítka. Tak když to shrnu, raději zůstanu u klasiky, kde se to méně sere.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů